Vanlige Spørsmål

HVA ER FRAKTTIDER OG KOSTNADER?

Vi pakker og sender vanligvis alle bestillingene innen en arbeidsdag.Innenfor Norge er frakt og håndtering 99, - og inkluderer retur.

Med servicepakke tar det vanligvis 1-4 arbeidsdager fra du har bestilt til du har varen hos deg. Posten henter pakker hos oss hver ukedag.

HVILKEBETALINGSMETODER KAN JEG BENYTTE?

Vi tilbyr betaling med faktura (Klarna 14 dager og delbetaling), Visa, Mastercard (med PayPal) og Vipps. Du kan også velge å hente varene i butikk.

RETUR OG BYTTE?

Du kan returnere alle varer kjøpt på nett (hvis ikke annet er avtalt) innen 14 dager. Hele kjøpesummen refunderes. Frakt/retur refunderes ikke.Vi behandler som regel returer innen en arbeidsdag og du får beskjed.

HVOR SENDES VARENE FRA?

Vi pakker og sender alle bestillinger fra vår butikk i Oslo. Butikken vår er vårt lager. Vanligvis sender vi bestillinger innen en arbeidsdag.

HVA SKJER HVIS MIN VARE IKKE ER PÅ LAGER?

Noen få ganger vil vi ikke kunne oppfylle bestillingen din.
Dette skyldes vanligvis et systemfeil eller at vi ikke fikk plukket den varen du bestilte før en kunde i butikken kjøpte den. En annen årsak kan være tyveri, noe som vi bare oppdager ved lagertelling eller når vi plukker en ordre.Heldigvis er ikke dette problemer som forekommer ofte, men det skjer en skjelden gang.
Det første vi gjør da er å forhøre oss med leverandøren om de har flere på lager.
Hvis leverandøren ikke har flere på lager sjekker vi om vi har alternativer som kan være noe - f.eks. andre størrelser eller varer som er like.
Hvis det er åpenbart at du har bestilt et sett, vil vi prøve å spørre deg før du sender de gjenværende varene eller foreslår et alternativ. Vi vil aldri sende et alternativ (stil eller størrelse) uten å sjekke med deg først.
Betaling. Hvis du har betalt med kredittkort, blir pengene dine tilbakebetalt i løpet av et par dager. Hvis du har valgt faktura, belastes ikke varen på fakturaen.

HVILKEN STØRRELSE SKAL JEG BESTILLE?

Vi gjør så godt vi kan med å beskrive målene på varen. På mange varer vil du se 2 størrelser i formatet 50/52 (L).
Størrelsen i parentes er den størrelsen som står på varen - altså det leverandøren har kallt størrelsen. Størrelsene kan variere veldig mellom merker så en L i et merke kan være veldig forskjellig fra L i et annet merke.
Derfor skriver vi som regel de størrelsene vi mener disse motsvarer i numerisk størrelse f.eks da 50/52.
Det er viktig å huske at dette kun er estimat utifra det vi opplever at våre typiske kunder bruker. Størrelse vil alltid variere fra person til person grunnet forskjellige preferanser på hvor stramt en vare skal være, kroppsfasong, material, osv men det er en god utgangspunkt.
Hvis du kjenner merket fra før er det en god sjanse at du kan bestille samme størrelse som sist.

Husk at du alltid kan ta kontakt med oss og spørre.
tlf. 413 15 136
epost. post@alexismote.no

Det er også lett å returnere varene hvis de ikke er som forventet og det eneste du evt betaler er frakt 99 som inkluderer retur.

YTTERLIGERE SPØRSMÅL?

Vennligst ta kontakt med oss på:
post@alexismote.no
413 40 026 (10-18, 16 på lørdager)

Vi bruker informasjonskapsler for å analysere trafikken på vår nettside. Informasjonen som samles inn benyttes kun internt og vil ikke videreføres til noen 3. part. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere deg personlig. Kort oppsummert brukes cookies til å lagre data om besøket ditt på en nettside. Denne dataen er nyttig for oss som eier nettstedet, og for deg som bruker, da opplevelsen av siden kan bli bedre. Et eksempel er at du legger noe i handlekurven, forlater siden, og neste gang du kommer ligger produktene fortsatt i kurven.

PERSONVERN
Pre-loader