Kjøpsbetingelser

Alexis Mote AS
Org. 991 026 452 MVA

Holter Terrasse 20
1448 Drøbak

Epost: post@alexismote.no
Tlf. 450 60 500 (hverdager 08-15)
Facebook: her
Chat: Klikk på den turkise chat symbolen nede til høyre som vises på alle sider.

 

Vi er her for deg og ønsker å gi deg all hjelp du trenger for en vellykket handel! Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Du når oss på post@alexismote.no eller på tlf 450 60 500. Ha gjerne ordre nummeret ditt klart! 

 

Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:

  • For at returretten skal være gyldig må du returnere varene innen 14 dager fra at du har mottatt varen.
  • Hvis du angrer deg må du allikevel ta imot/hente pakken og sende i retur.  Det er ditt ansvar at du har valgt rett utleveringssted og at du har oppgitt rett informasjon (navn, adresse, epost, mobilnr). En pakke i retur pga. ikke mottatt/hentet eller feil informasjon belastes med full frakt/retur samt 300,-gebyr.
  • Vi har kun automatisk utsendelse innen Norge (Bring)
  • Rask svar på post@alexismote.no og telefon 450 60 500 på dagtid 10-15 (man-fre).
  • 14 dagers full returrett fra du har hentet/mottatt. Bestill gjerne flere størrelser eller varer hvis du vil - det koster ikke noe ekstra så lenge du returnerer innen 14 dager. Noen ganger selger vi ut varer som ikke kan returneres men da står det tydelig at de ikke kan returneres f.eks INGEN RETURRETT. Ikke bestill disse hvis du ikke kjenner varene fra før.
  • Garanti for sikker betaling - velg mellom kortbetaling, Vipps eller Klarna faktura.
  • Det er 18 års aldersgrense for å handle i nettbutikken

 

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

 

1. Avtalen

    Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

    Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

     

    2. Partene

      Selger er:

      Alexis Mote AS
      Org. 991 026 452 MVA

      Holter Terrasse 20
      1448 Drøbak

      Epost: post@alexismote.no
      Tlf. 450 60 500 (hverdager 10-15)

      og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

      Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

       

      3. Pris

      Norge (ikke Svalbard eller Jan-Mayen): Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader (med unntak av fraktalternativ det det står tydelig at kjøper betaler returen - de fleste alternativ inkluderer også retur) . Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

      Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring.

      Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prisvisninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.

      Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Aleixs Mote's side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 20% av normal utsalgspris, kan vi ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

      Utland: Alt likt med unntak av det som skrive nevnes her. Det tilkommer ingen videre kostnader fra Alexis Mote AS MEN vi dekker IKKE kostnader i samband med import til ditt land (f.eks. toll, mva, speditørens fortingsavgifter osv.). Sjekk nøye hvilke regler som gjelder for import fra Norge (Norge er ikke en del av EU). Vi dekker heller ikke returkostnader fra utlandet. Men du har samme krav på refusjon av varens verdi ved en retur.

       

      4. Avtaleinngåelse

      Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

      Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

       

      5. Betalingen

      Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

      Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

      Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

      Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

      Klarna Faktura:

      KLARNA FAKTURA OG DELBETALING - Klarnas betalingsmetoder

      I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

      Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.

      Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

      Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

       

      6. Levering

      Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

      Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen leveres dit kjøper har valgt ved bestilling til den grad det er mulig. For tiden tilbyr vi løsninger gjennom Posten – Hent i butikk, Pakke i postkassa (kun småpakke under 2kg – sendes som Hent i butikk hvis pakken er for stor eller veier for mye) eller På Døren.

      ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN

      Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spam mappe!  Hvis du ikke finner den har du kanskje oppgitt feil epost til oss - da er det viktig at du tar kontakt med oss og dobbeltsjekker (det er ditt ansvar at vi har fått rett informasjon).

      Bestillingen din ekspederes vanligvis senest en virkedager etter at du har bestilt. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid.

      Ordre som kommer inn etter 10 blir som hovedregel pakket og send dagen etter (posten henter pakker mellom 11-13).

      Ekspedisjonstiden regnes kun i virkedager (man-fre). Vi pakker varer hele tiden ofte også i helgene men Posten henter kun pakker i virkedager. Vi står på alt vi kan for å sende deg varene så raskt som mulig.

      Vår erfaring er at Posten leverer varer på mellom 1-4 virkedager fra de har hentet pakkene hos oss. Dette avhenger av hvor i landet du bor og hvilken fraktmetode du har valgt. Ved høgtider eller salgsperioder hender det at det tar noen dager ekstra (speciellt «black week» og jul.

      ORDREINFORMASJON

      Er e-post adresse, leveringsadresse/utleveringssted, telefonnummer, størrelse og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?

      Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.

      Hverken vi eller fraktselskapene dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt.

      Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

      Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hvis en vare kommer i retur pga feil adresse/kontaktinformasjon påløper du høyere kostnader – se 8. Retur og angrerett.

      VED UTSOLGT VARE

      Det hender at vi er utsolgt for en vare/størrelse selv om den står i beholdning i nettbutikken - det er spesielt i salgsperiodene at risikoen for utsolgte varer oppstår. Vanligvis henger dette sammen med systemfeil. 

      Dersom vi er utsolgt for én blant flere bestilte modeller, vil vi sende de resterende.  Hvis vi har andre størrelser på lager prøver vi å sende en epost for å spørre om du vil prøve den istedenfor. Om du ønsker ordren ekspedert kun hvis vi har ALLE de bestilte varene, må du spesifikt opplyse om dette i merknadsfeltet ved bestilling. Hvis det er åpenbart at du har bestilt ordinære varer som hører sammen (f.eks. dressjakke og bukser) så vil vi som regel ta kontakt for å spørre om du vil ha resterende varer eller alternativ. Vi sjekker som regel ikke dette når det ær salgsvarer.

       

      7. Risikoen for varen

      Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

       

      8. Angrerett

      Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

      Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

      Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

      Angrefristen begynner å løpe:

      Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

      Vi sender alltid med et returskjema som du kan fylle ut. Hvis du ikke finner det går det fint at informere oss via epost post@alexismote.no eller laste ned et standardisert skjema her. Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

      Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt.

      Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

      Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen. Hvis pakken ikke kommer tilbake til selger innen 14 dager fra retur (sporing eller annet bevis) skal selger la dokumentasjon for at varene er sendt tilbake være godt nok og refundere som om varene er mottatt i retur. NB. Ved bestilling med faktura kan vi som regel skyte opp eller fryse fakturaen til det at varene er kommet i retur.

      Hvis du vil kansellere ordren før vi vi har sendt varene:

      Hvis du angrer deg før vi har pakket og sendt varen tar du bare kontakt med oss via epost post@alexismote.no eller ringer oss 450 60 500 så avbestiller vi ordren kostnadsfritt.  Unntaket er hvis pakken allerede er markert som sendt men ikke hentet av posten påløper et avbestillingsgebyr motsvarende våre kostnader til betalings leverandøren (2-2,5%) ved å ha markert ordren som sendt, dette trekkes ifra refusjonsbeløpet. Bemerk at vi ikke tjener noen penger på dette men kun dekker den faktiske kostnaden.

      Hvem betaler retur?

      Når du benytter vedlagt returetikett. Alexis Mote inkluderer en returetikett med hver bestilling som du enkelt kan feste på emballasjen ved en retur. Alexis Mote belaster deg 79,- for returen og trekker dette fra det refunderede beløpet. Vi refunderer ikke utlegg for porto – ta kontakt med oss hvis returlapp ikke er inkludert eller du har kastet den så sender vi deg kopi på epost. 

      Når du selv bekoster retur. Hvis du har valgt et fraktalternativ der returfrakt ikke er inkludert må du selv sende pakken i retur til oss. Husk at det er lurt å velge en pakke med sporing da du er ansvarlig hvis pakken ikke kommer tilbake og du ikke kan bevise at pakken er mottatt av oss. Forøvrig er det samme regler, dvs. du må returnere varene innen 14 dager.

      Retur etter 14 dager?

      Du kan enkelt sjekke returfristen ved å sjekke sporingen – der står det når du hentet eller fikk varen levert. Vi godtar som regel ikke varer etter at angrefristen har gått ut, men ta kontakt hvis du mener at det foreligger en veldig god dokumenterbar grunn.  Dette betyr også at du ikke kan benytte en returetikett etter at det har gått 14 dager med mindre at dette er avtalt.

       

      9. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

      Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

      Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

      Oppfyllelse

      Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

      Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

      Heving

      Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

      Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

      Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

      Erstatning

      Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

       

      10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

      Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

      Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

      Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

      Retting eller omlevering

      Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

      Prisavslag

      Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

      Heving

      Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

       

      11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

      Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

      Oppfyllelse

      Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

      Heving

      Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

      Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

      Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

      Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

      Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske  utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18  år.

      Hvis du ikke henter eller tar imot varer og varene kommer i retur pga. dette så må du betale den faktiske kostnaden dette medfører – dvs frakt og avgifter til betalingsleverandøren – vanligvis ca 150-250kr for frakt t/r og 1-3% av kjøpesummen i avgifter.

      Hvis du angrer en bestilling så ta kontakt med oss så fort du kan. Vi pakker som regel varene veldig raskt så det beste er ringe oss mellom 08-16 på 450 60 500. Hvis pakken ikke er sendt kansellerer vi den. Hvis pakken allerede er sendt må du ta den imot og bruke vedlagt returetikket for å unnvike å betale den faktiske fraktkostnaden og % av kjøpesummen.

       

      12. Garanti

      Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

       

      13. Personopplysninger

      Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen (f.eks. betalingsleverandør), eller i lovbestemte tilfelle.

       

      15. Konfliktløsning

      Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

      Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

       

      Andre punkter/informasjon.

      Personopplysninger

      Vi fokuserer på å håndtere personopplysninger på en kryptert og sikker måte. Alexis Mote selger, bytter eller videreformidler ikke personopplysninger til tredjepart.

      Alexis Mote er sertifisert - se mer på www.tryggehandel.no. Vi bruker HTTPS kommunikasjon (HTTP over TLS / HTTP over SSL / HTTP Secure) for kryptert og sikker overføringen av data mellom deg og oss.

      Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varer til deg, samt kontakte deg i forbindelse med bestillingen. Vi er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Av sikkerhetshensyn oppbevares også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.

      Kortnummer oppbevares ikke av oss og alle korttransaksjoner skjer eksternt hos autoriserte leverandører av betalingstjenester.

      Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at kredittinstitusjon utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Når du inngår en finansieringsavtale, vil denne informasjonen kun lagres hos kredittinstitusjon frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Etter at lånet er avsluttet blir kredittopplysningene anonymisert og kun brukt for statistikk.

       

      Forlatt handlekurv

      Avbryter du kjøpsprosessen på en enhet, sender vi etter en tid en e-post med kopi av din uavsluttede handlekurv. Du kan melde deg av denne tjenesten når det måtte passe

      Vi tilbyr nyhetsbrev på e-post slik at du kan motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg inn. Det er selvfølgelig enkelt å melde seg ut.

       

      Cookies/informasjonskapsler

      Alexis Mote ønsker alltid å gi kundene den beste opplevelsen før, under og etter en handel. Bruk av Cookies er kort fortalt et verktøy for å optimere brukeropplevelsen på www.alexismote.no

      Vi samler inn og oppbevarer loggdata hos eksterne leverandører (Google Analytics o.a.) om eksempelvis hvilke innlegg, sider, produktkategorier og produkter som søkes og kikkes på. Dette for å kunne lære hva brukerne våre er opptatt av, for å forbedre innhold, produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte og relevante tilbud (kun dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.

       

      Retargeting eller remarketing

      Tilpasset budskap basert på hva du har sett på hos oss kan bli brukt i annonser fra www.alexismote.no vist på andre websider.

      Vi bruker og krever cookies for å kunne utføre oppgavene nevnt over. Det er mulig å bruke bloggen vår samt se på produkter uten cookies. Hvis du allikevel ikke aksepterer vår bruk av cookies, kan du endre innstillingene i din nettleser og skru av bruk av cookies. Enkelte av våre tjenester vil ikke fungere optimalt hvis du har deaktivert cookies i nettleseren. Vi ønsker også å lagre en permanent cookie som brukes for å gjenkjenne deg når du returnerer til www.alexismote.no

      Vi bruker sikre og anerkjente leverandører til trafikk og handelsanalyse og hvilke cookies de trenger, vil endres over tid. Våre autoriserte leverandører garanterer mot uautorisert tilgang, videreformidling og bruk av slik informasjon.

      Ønsker du å vite mer om hvordan du helt eller delvis fjerner cookies – les mer på Minecookies.org.

      Forbehold

      • Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer
      • Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende

      Copyright

      Alt innhold på disse nettsidene er Alexis Mote AS er beskyttet etter blant annet opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder blant annet omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra oss.

      Drøbak, 4 desember 2020

       

      Vi er her for deg og ønsker å gi deg all hjelp du trenger for en vellykket handel! Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Du når oss på post@alexismote.no eller på tlf 450 60 500. Ha gjerne ordre nummeret ditt klart!