Kjøpsbetingelser

KJØPSBETINGELSER I NETTBUTIKK

Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:
- Vi har kun automatisk utsendelse innen Norge. Ta kontakt med oss hvis du vil bestille til utlandet.
- Rask svar på post@alexismote.no og telefon 413 40 026 på dagtid.
14 dagers full returrett (uansett om varen er til ordinærpris eller på salg)
- Garanti for sikker betaling - velg mellom kortbetaling, Vipps eller Klarna faktura.
Det er 18 års aldersgrense for å handle i nettbutikken
Hent ut pakken din på Posten/PostNord eller lignende innen 14 dager, så unngår du et uavhentet gebyr på kr. 400 


Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken.

LEVERING TIL UTLANDET: 

Vi har for tiden ingen automatikk/bestilling med forsendelse til utlandet.  Vi jobber med å kunne tilby tjenesten direkte i nettbutikken i snar fremtid (før årsslutt). Ta kontakt med oss på post@alexismote.no hvis du ønsker å bestille fra utlandet, inkluder varenr og størrelse så svarer vi med totalkost og link til faktura.

 

FRAKT: 

​Vi tilbyr forskjellige utsendelsesmetoder, for tiden fra HeltHjem (småpakker), PostNord og Bring. Retur er alltid inkludert og er med PostNord MyPack.

 

ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN

Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spam mappe! Vi dobbeltsjekker så at vi har de bestilte varene på lager. Dersom du ikke har mottatt noe form for ordre bekreftelse, har det skjedd en teknisk feil, og du må legge inn bestillingen din på nytt. Er du usikker på hva som kan ha skjedd, kontakt oss.

Dersom vi har riktig størrelse på lager, ekspederes orden din vanligvis senest to virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for din størrelse vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten/PostNord/HeltHjem gir en leveringstid på 2-6 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor og hvilken fraktmetode du har valgt.

Ordre som kommer inn etter kl. 13.00 kommer som hovedregel på vår plukkliste først påfølgende virkedag.

Ekspedisjonstiden regnes fra ordren kommer på plukklisten. Vi står på alt vi kan for å sende deg varene så raskt som mulig. Vi som jobber i nettbutikken er ikke her på søndager, så ordre som kommer inn etter kl. 12.00 lørdag blir mest sannsynlig ekspedert påfølgende mandag. 

 

ORDREINFORMASJON

Er e-post adresse, leveringsadresse, telefonnummer, størrelse og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?
Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.

Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted.

Hverken vi eller fraktselskapene dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt.
Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

 

OM VARENE

Alexis Mote er ikke en bare en nettbutikk. Varene vi selger på nettet hentes fra butikken vår. Dette betyr at varene allerede kan være prøvd av andre kunder. Vi sjekker varene før utsendelse. Hvis vi finner feil og ikke har noen flere i samme størrelse tar vi kontakt med leverandøren for å skaffe nye varer (ikke salgsvarer). Vi prøver sender deg en epost hvis dette er tilfelle.


BETALING

Du kan velge å forhåndsbetale med kort, eller velge å betale med faktura. Dersom du betaler med kort vil beløpet reserveres på kontoen din mens vi sjekker om varene er på lager, og belastes først når vi sender deg pakken. Skulle vi være utsolgt for varene du har bestilt annullerer vi reservasjonen på kortet ditt. Dersom varene av en eller annen grunn utleveres uten at betaling har skjedd/gått igjennom må du betale for varene i etterkant, uavhengig om manglende betaling skyldes forhold hos Alexis Mote, deg som kunde eller tredjepart.

 

KLARNA FAKTURA OG DELBETALING - Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.

Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

 

VED UTSOLGT VARE

Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken - det er spesielt i salgsperiodene at risken for utsolgte varer oppstår. 

Dersom vi er utsolgt for én blant flere bestilte modeller, vil vi sende de resterende.  Hvis vi har andre størrelser på lager prøver vi å sende en epost for å spørre om du vil prøve den istedenfor. Om du ønsker ordren ekspedert kun hvis vi har ALLE de bestilte varene, må du spesifikt opplyse om dette i merknadsfeltet ved bestilling. Hvis det er åpenbart at du har bestilt varer som hører sammen (f.eks. dressjakke og bukser) så vil vi som regel ta kontakt for å spørre om du vil ha resterende varer eller alternativ.

 

HENTING AV PAKKE

Ved å logge deg inn på "min side" i nettbutikken kan du følge pakken i postgangen. Hentevarsel gis av fraktselskapene når pakken ankommer postkoasse eller postkontoret. Hentemelding sendes elektronisk på sms og e-mail. Det er derfor svært viktig at korrekt informasjon er oppgitt! Har du ikke oppgitt mobilnummer gis varselet på e-post. Så lenge fraktselskapet har sendt ut varsel er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen. 
Det er svært viktig at du henter pakken på posten innen hentefristen så du unngår uavhentetgebyr.

 

UAVHENTEDE PAKKER

Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!

Posten/PostNord setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-mail. Her får man opptil fire hentemeldinger. Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 400, for å dekke våre og fraktselskapets kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon, frakt og ekspedisjon av oss).

Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 
1 - Uavhentet pakke betalt med Klarna: Du vil motta en faktura på 400 kr på mail
2 - Uavhentet pakke betalt med kort: Vi beholder 400 kroner når vi refunderer kortet ditt.

I tilfeller hvor ordren er sendt i flere kolli, sender vi deg selvsagt begge uten ekstra fraktkost for deg. Dersom begge pakkene kommer uavhentet i retur vil du belastes kr. 400,- i gebyr for hver pakke. Dersom kun en av pakkene hentes ut, og den andre går i retur til oss, tilkommer det et uavhentet gebyr på kr. 400.
Inntil du har gjort opp for deg vil du ikke ha mulighet til å handle hos oss, på www.alexismote.no.  Straks gebyret er betalt inn, kan du handle på vanlig måte. Har vi uansett grunn ikke kan belaste deg for uavhentet gebyr på standard vis sender vi deg en separat faktura som du er forpliktet å betale.

Det har hendt at Posten-ansatte har gitt feilaktig beskjed om at pakker kan returneres ved å krysse av for ”nektet mottatt”, uten at man betaler returfrakt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 400.  Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

 

ANGRERETT OG RETUR

Du har 14 dagers ubetinget bytte -og returrett fra du har mottatt varene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6

Varene må returneres ubrukt og i originalemballasjen, med vedlagt utfylt returskjema. Fest returmerkelappen (som følger med bestillingen din) på returpakken.

Vi vet hvor viktig det er for deg å få pengene tilbake raskt, så vi prioriterer ekspedering av returer. Behandlingstiden av retur er på 1-3 virkedager etter at vi har mottatt returen. Ved tilbakeførsel til kredittkort bruker kortselskapene ca. tre virkedager ekstra før pengene er på din konto. Faktura blir oppdatert med en gang. Har du betalt fakturaen blir pengene refundert. Hvis du har betalt for det du har beholdt går fakturaen i 0.

Kjøp som er gjort med bank-/kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble lagt. NB! Viktig at vi blir informert dersom man har byttet bank/konto i mellomtiden.

Det har hendt at Posten-ansatte har gitt feilaktig beskjed om at pakker kan returneres ved å krysse av for ”nektet mottatt”, uten at man betaler returfrakt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 400. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 
Du kan gjerne levere inn returen din i butikken. Ta med varene og returskjemaet, eller kvitteringen som du har fått tilsendt på mail. Penger refunderes ikke i butikken men blir refundert på samme måte som ved retur via post.


BYTTE

Vi bytter ikke varer da vi ikke har kapasitet/system til å handtere dette på en tilfredsstillende måte – da vi prøvde det blev det mange problemer for alle parter.

Hvis du vil ha en annen størrelse så bestiller du helt enkelt bare den på nytt og vi kan da sende den ut mye fortere. Du kan også bestiller flere størrelser med en gang og returnere de du ikke vil beholde.

Spesifikt om bytte og retur i salgsperioder: Vanlig 14 dagers bytte- og angrerett gjelder også under salget. Dvs. at om modellen du har kjøpt er blitt satt ned i pris så er du velkommen til å returnere den og forsøke å bestille den på nytt til salgspris, men vi refunderer ikke mellomlegg mellom ny og gammel pris uten retur. Det forutsetter også, selvsagt, at varene ikke er brukt og oppfyller betingelsene for retur. I salgsperiodene er det ”førstemann til mølla” som gjelder ved nettbestillinger. 

Vi tar forbehold om trykkfeil,  både når det gjelder priser og info om varene på nettsiden!

Vi er her for deg og ønsker å gi deg all hjelp du trenger for en vellykket handel! Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Du når oss på post@alexismote.no eller på tlf 413 40 026. Ha gjerne ordre nummeret ditt klart! 

Vi bruker informasjonskapsler for å analysere trafikken på vår nettside. Informasjonen som samles inn benyttes kun internt og vil ikke videreføres til noen 3. part. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere deg personlig. Kort oppsummert brukes cookies til å lagre data om besøket ditt på en nettside. Denne dataen er nyttig for oss som eier nettstedet, og for deg som bruker, da opplevelsen av siden kan bli bedre. Et eksempel er at du legger noe i handlekurven, forlater siden, og neste gang du kommer ligger produktene fortsatt i kurven.

PERSONVERN
Pre-loader