Kjøpsbetingelser

KJØPSBETINGELSER I NETTBUTIKK

FORETAKSINFORMASJON
991 026 452 MVA, Alexis Mote AS

Kontaktdetaljer:
Skippergata 23 (man-fre 10-18, lør 10-16 - avvik kan forekomme på helgedager o.l).
Tlf/sms 450 60 500. Epost. post@alexismote.no

Alexis Mote drives av ekteparet Daniel og Elisabeth Holmberg sammen med mange gode medarbeidere. Vi har en av Norges største utvalg innen segmentet dameklær i str 42+. Vi har salgsareal +250m2 pluss lager i Skippergata men selger også klær her på www.alexismote.no. Du når oss for spørsmål i åpentidene, vi svarer ofte på epost og andre henvendelser (facebook, messenger, o.l.) utenfor åpentidene.

 

Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:
- Vi har kun automatisk utsendelse innen Norge. Ta kontakt med oss hvis du vil bestille til utlandet.
- Rask svar på post@alexismote.no og telefon 413 40 026 på dagtid (man-lør).
14 dagers full returrett (uansett om varen er til ordinærpris eller på salg)
- Garanti for sikker betaling - velg mellom kortbetaling, Vipps eller Klarna faktura.
Det er 18 års aldersgrense for å handle i nettbutikken
Hent ut pakken din på Posten/Post-i-butikk eller lignende innen 14 dager, så unngår du et uavhentet gebyr på kr. 400 


Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken.

LEVERING TIL UTLANDET: 

Vi har for tiden ingen automatikk/bestilling med forsendelse til andre land en Sverige/Danmark. Merk at du har samme returrett  i Sverige/Danmark men du må selv påkoste returen (i Norge er det inkludert i fraktkostnaden).

 

FRAKT: 

​Vi tilbyr utsendelse og retur med Posten/Bring. Retur er alltid inkludert i det priset du betaler for frakt (men som regel med servicepakke - så bestiller du levering på døren så må en evt. retur leveres på nærmeste postkontor/post-i-butikk).

 

ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN

Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spam mappe! Vi dobbeltsjekker så at vi har de bestilte varene på lager. Dersom du ikke har mottatt noe form for ordre bekreftelse, har det skjedd en teknisk feil, og du må legge inn bestillingen din på nytt. Er du usikker på hva som kan ha skjedd, kontakt oss.

Dersom vi har riktig størrelse på lager, ekspederes orden din vanligvis senest en virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for din størrelse og du kun har bestilt en vare vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor og hvilken fraktmetode du har valgt.

Ordre som kommer inn etter 14 blir som hovedregel pakket og send dagen etter (posten henter pakker mellom 12-14). 

Ekspedisjonstiden regnes kun i virkedager (vi pakker som regel varer i åpentiden og ikke på f.eks. søndager). Vi står på alt vi kan for å sende deg varene så raskt som mulig. Vi som jobber i nettbutikken er ikke her på søndager, så ordre som kommer inn etter kl. 12.00 lørdag blir mest sannsynlig ekspedert og sendt påfølgende mandag. 

 

ORDREINFORMASJON

Er e-post adresse, leveringsadresse, telefonnummer, størrelse og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?
Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.

Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted.

Hverken vi eller fraktselskapene dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt.
Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

 

OM VARENE

Alexis Mote er ikke en bare en nettbutikk. Varene vi selger på nettet hentes fra butikken vår. Dette betyr at varene allerede kan være prøvd av andre kunder. Vi sjekker varene før utsendelse. Hvis vi finner feil og ikke har noen flere i samme størrelse tar vi kontakt med leverandøren for å skaffe nye varer (ikke salgsvarer). Hvis vi ikke kan sende ordren som bestilt tar vi som regel kontakt med deg om vi har alternativ vi mener kan være interessante - hvis vi ikke har noe som ligner og det ikke er åpenbart at du har bestilt varene sammen (f.eks dressjakke og bukser) sender vi deg det vi har på lager. 


BETALING

Du kan velge å forhåndsbetale med kort eller Vipps, eller velge å betale med faktura (Klarna).

Betaling
Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir
sendt fra oss til kunden.

Kortinformasjon
Når du handler hos Alexis Mote AS blir betalingen
behandlet av Quickpay, som er en sikker
elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/
Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til
kortselskapenes regelverk.

KLARNA FAKTURA OG DELBETALING - Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.

Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

 

VED UTSOLGT VARE

Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken - det er spesielt i salgsperiodene at risken for utsolgte varer oppstår. 

Dersom vi er utsolgt for én blant flere bestilte modeller, vil vi sende de resterende.  Hvis vi har andre størrelser på lager prøver vi å sende en epost for å spørre om du vil prøve den istedenfor. Om du ønsker ordren ekspedert kun hvis vi har ALLE de bestilte varene, må du spesifikt opplyse om dette i merknadsfeltet ved bestilling. Hvis det er åpenbart at du har bestilt varer som hører sammen (f.eks. dressjakke og bukser) så vil vi som regel ta kontakt for å spørre om du vil ha resterende varer eller alternativ.

 

HENTING AV PAKKE

Ved å logge deg inn på "min side" i nettbutikken kan du følge pakken i postgangen. Hentevarsel gis av fraktselskapene når pakken ankommer postkasse eller postkontoret. Hentemelding sendes elektronisk på sms og e-mail. Det er derfor svært viktig at korrekt informasjon er oppgitt! Har du ikke oppgitt mobilnummer gis varselet på e-post. Så lenge fraktselskapet har sendt ut varsel er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen. Det er svært viktig at du henter pakken på posten innen hentefristen så du unngår uavhentetgebyr.

AVBESTILLING
Dersom du ønsker å avbestille varene så ta kontakt så fort som mulig post@alexismote.no eller ring 450 60 500 - det beste er å ringe. Vi gjør selvsagt det vi kan for å ta ut pakken. Pakken kan kun anses som avbestilt ved bekreftelse fra oss via post/telefon.

UAVHENTEDE PAKKER

Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!

Posten/PostNord setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-mail. Her får man opptil fire hentemeldinger. Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 400, for å dekke våre og fraktselskapets kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon, frakt og ekspedisjon av oss).

Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 
1 - Uavhentet pakke betalt med Klarna: Du vil motta en faktura på 400 kr på mail
2 - Uavhentet pakke betalt med kort: Vi beholder 400 kroner når vi refunderer kortet ditt.

I tilfeller hvor ordren er sendt i flere kolli, sender vi deg selvsagt begge uten ekstra fraktkost for deg. Dersom begge pakkene kommer uavhentet i retur vil du belastes kr. 400,- i gebyr for hver pakke. Dersom kun en av pakkene hentes ut, og den andre går i retur til oss, tilkommer det et uavhentet gebyr på kr. 400.
Inntil du har gjort opp for deg vil du ikke ha mulighet til å handle hos oss, på www.alexismote.no.  Straks gebyret er betalt inn, kan du handle på vanlig måte. Har vi uansett grunn ikke kan belaste deg for uavhentet gebyr på standard vis sender vi deg en separat faktura som du er forpliktet å betale.

Det har hendt at Posten-ansatte har gitt feilaktig beskjed om at pakker kan returneres ved å krysse av for ”nektet mottatt”, uten at man betaler returfrakt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 400.  Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

 

ANGRERETT OG RETUR

Du har 14 dagers ubetinget bytte -og returrett fra du har mottatt varene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6

Varene må returneres ubrukt og i originalemballasjen, med vedlagt utfylt returskjema. Fest returmerkelappen (som følger med bestillingen din) på returpakken.

Vi vet hvor viktig det er for deg å få pengene tilbake raskt, så vi prioriterer ekspedering av returer. Behandlingstiden av retur er på 1-3 virkedager etter at vi har mottatt returen. Ved tilbakeførsel til kredittkort bruker kortselskapene ca. tre virkedager ekstra før pengene er på din konto. Faktura blir oppdatert med en gang. Har du betalt fakturaen blir pengene refundert. Hvis du har betalt for det du har beholdt går fakturaen i 0.

Kjøp som er gjort med bank-/kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble lagt. NB! Viktig at vi blir informert dersom man har byttet bank/konto i mellomtiden.

Det har hendt at Posten-ansatte har gitt feilaktig beskjed om at pakker kan returneres ved å krysse av for ”nektet mottatt”, uten at man betaler returfrakt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 400. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 
Du kan gjerne levere inn returen din i butikken. Ta med varene og returskjemaet, eller kvitteringen som du har fått tilsendt på mail. Penger refunderes ikke i butikken men blir refundert på samme måte som ved retur via post.


BYTTE

Vi "bytter" ikke varer da vi ikke har kapasitet/system til å handtere dette på en tilfredsstillende måte – da vi prøvde det blev det mange problemer for alle parter.

Hvis du vil ha en annen størrelse så bestiller du helt enkelt bare den varen du vil ha (annen farge, annen størrelse osv) på nytt og vi kan da sende den ut mye fortere. Du kan også bestille flere størrelser med en gang og returnere de du ikke vil beholde.

Spesifikt om bytte og retur i salgsperioder: Vanlig 14 dagers bytte- og angrerett gjelder også under salget. Dvs. at om modellen du har kjøpt er blitt satt ned i pris så er du velkommen til å returnere den og forsøke å bestille den på nytt til salgspris, men vi refunderer ikke mellomlegg mellom ny og gammel pris uten retur. Det forutsetter også, selvsagt, at varene ikke er brukt og oppfyller betingelsene for retur. I salgsperiodene er det ”førstemann til mølla” som gjelder ved nettbestillinger. 

Vi tar forbehold om trykkfeil,  både når det gjelder priser og info om varene på nettsiden!

Vi er her for deg og ønsker å gi deg all hjelp du trenger for en vellykket handel! Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Du når oss på post@alexismote.no eller på tlf 413 40 026. Ha gjerne ordre nummeret ditt klart! 

Noen kjøpte en5 minutter siden fra Moelv
Noen kjøpte en6 minutter siden fra Molde
Noen kjøpte en7 minutter siden fra Mosjøen
Noen kjøpte en8 minutter siden fra Moss
Noen kjøpte en9 minutter siden fra Mysen
Noen kjøpte en10 minutter siden fra Måløy
Noen kjøpte en11 minutter siden fra Namsos
Noen kjøpte en12 minutter siden fra Narvik
Noen kjøpte en13 minutter siden fra Notodden
Noen kjøpte en14 minutter siden fra Odda
Noen kjøpte en15 minutter siden fra Orkanger
Noen kjøpte en16 minutter siden fra Oslo
Noen kjøpte en17 minutter siden fra Otta
Noen kjøpte en18 minutter siden fra Porsgrunn
Noen kjøpte en19 minutter siden fra Raufoss
Noen kjøpte en20 minutter siden fra Risør
Noen kjøpte en21 minutter siden fra Rjukan
Noen kjøpte en22 minutter siden fra Røros
Noen kjøpte en23 minutter siden fra Sandefjord
Noen kjøpte en24 minutter siden fra Sandnes

Vi bruker informasjonskapsler på vår side til å forbedre brukeroplevelsen. Les mer under personvern nederst på siden.

PERSONVERN
Pre-loader