Kjøpsbetingelser

KJØPSBETINGELSER I NETTBUTIKK

FORETAKSINFORMASJON
991 026 452 MVA, Alexis Mote AS

Kontaktdetaljer til Lager/Nettbutikk:
Holter Terrasse 20, 1448 Drøbak.

Tlf/sms 450 60 500

Epost. post@alexismote.no

Du kan også kontakte oss på sosiale medier som Facebook og Instagram. Vi svarer som regel kjapt uansett når du sender oss meldinger.

Alexis Mote drives av ekteparet Daniel og Elisabeth Holmberg. Vi har en av Norges største utvalg innen segmentet dameklær i str 42+.  

 

Våre kjøpsbetingelser kort oppsummert:

  • Du må ta imot pakken hjemme så den ikke kommer i retur eller hente ut pakken din på Posten/Post-i-butikk eller lignende innen 14 dager, så unngår du et uavhentet gebyr på kr. 350. Det er ditt ansvar at du har valgt rett utleveringsted.
  • Sjekk nøye at du har oppgitt rett informasjon (adresse, epost, mobilnr). Det er ditt ansvar og  at du har oppgitt korrekt informasjon. En pakke i retur pga feil informasjon blir belastet med 150. Dvs. vi refunderer alt unntatt frakt 79/99 pluss 150 i gebyr. 
  • Hvis vi har gjort en feil, f.eks. sendt feil vare, sendt pakken til en annen adresse en den som står på bestillingen ordner vi opp i dette og du blir selvsagt ikke belastet for det.
  • Vi har kun automatisk utsendelse innen Norge (Bring) og Scandinavia (UPS). 
  • Rask svar på post@alexismote.no og telefon 450 60 500 på dagtid (man-fre).
  • 14 dagers full returrett på vare både til ordinærpris eller på salg. Noen ganger selger vi ut varer som ikke kan returneres men da står det TYDELIG at de ikke kan returneres.
  • Garanti for sikker betaling - velg mellom kortbetaling, Vipps eller Klarna faktura.
  • Det er 18 års aldersgrense for å handle i nettbutikken



Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken.

FRAKT: 

FRAKT NORGE

​Vi tilbyr utsendelse og retur med Posten/Bring. Retur er alltid inkludert i det priset du betaler for frakt hvis ikke annet er avtalt (men som regel med servicepakke - så bestiller du levering på døren så må en evt. retur leveres på nærmeste postkontor/post-i-butikk).

 

LEVERING TIL UTLANDET: 

Vi tilbyr frakt til Sverige og Danmark med UPS. Merk at du har samme returrett uansett hvor du bestiller ifra men du må selv påkoste returen (i Norge er retur inkludert i fraktkostnaden). Du kan selvsagt returnere varene uansett grunn og få pengene for varene du har kjøpt refundert (men ikke for frakt/avgifter du har betalt i ditt land).

Evt moms og andre importavgifter i Sverige og Danmark dekkes ikke av oss, sjekk reglene som gjelder for ditt land. Husk at Norge ikke er med i EU.

Hvis du ikke henter ut/tar imot belastes du med den faktiske merkostnaden en retur til oss innebærer (og som blir fakturert oss fra speditør). I praksis refunderer vi penger for det som kommer i retur minus de faktiske kostnadene. 

 

ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN

Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spam mappe!  Hvis du ikke finner den har du kanskje oppgitt feil epost til oss - da er det viktig at du tar kontakt med oss og dobbeltsjekker (det er ditt ansvar at vi har fått rett informasjon).

Vi dobbeltsjekker så at vi har de bestilte varene på lager. Dersom du ikke har mottatt noe form for ordre bekreftelse, har det skjedd en teknisk feil, og du må legge inn bestillingen din på nytt. Er du usikker på hva som kan ha skjedd, kontakt oss.

Dersom vi har riktig størrelse på lager, ekspederes orden din vanligvis senest en virkedager etter at du har bestilt. Er vi utsolgt for din størrelse og du kun har bestilt en vare vil du få en melding om dette pr. e-post. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor og hvilken fraktmetode du har valgt.

Ordre som kommer inn etter 14 blir som hovedregel pakket og send dagen etter (posten henter pakker mellom 12-14). 

Ekspedisjonstiden regnes kun i virkedager (man-fre). Vi pakker varer hele tiden ofte også i helgene men Posten henter kun pakker i virkedager. Vi står på alt vi kan for å sende deg varene så raskt som mulig.

 

ORDREINFORMASJON

Er e-post adresse, leveringsadresse/utleveringssted, telefonnummer, størrelse og all annen informasjon i bestillingen din korrekt? Og er du over 18 år?
Handel i nettbutikken har aldersgrense 18 år. Er du under dette, må en myndig person bestille for deg.

Hverken vi eller fraktselskapene dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt.
Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hvis en vare kommer i retur pga feil adresse/kontaktinformasjon påløper et gebyr på 150,- som dekker det meste av utsendelse/returkostnadene vi har.

 

OM VARENE

Alexis Mote ble juli 2020 en ren nettbutikk. Men før dette drev vi også fysiske butikker der varene vi selger på nett kommer fra butikkene. Varene vi selger på nettet henger på våres lager i Drøbak. Det hender at varer kommer i retur hvilket betyr at varene allerede kan være prøvd av andre kunder. Vi sjekker varene før utsendelse. Hvis vi finner feil og ikke har noen flere i samme størrelse tar vi kontakt med leverandøren for å skaffe nye varer (ikke salgsvarer). Hvis vi ikke kan sende ordren som bestilt tar vi som regel kontakt med deg om vi har alternativ vi mener kan være interessante - hvis vi ikke har noe som ligner og det ikke er åpenbart at du har bestilt varene sammen (f.eks dressjakke og bukser) sender vi deg det vi har på lager. 

 

BETALING

Du kan velge å forhåndsbetale Vipps, eller velge å betale med faktura hos Klarna (14dager eller delbetaling) eller på kreditt (kredittkort).  I praktiken ær Klarna og kredittkort samme sak - du bekrefter at du godtar å betale men selve betalingen fra deg skjer etterpå. Ofte kan du vet bruk av kredittkort/Klarna prøve varene først og returnere det du ikke vil beholde for å til sist kun betale for det du beholder (evt kun frakt).

Betaling
Vi effektuerer betaling med Klarna/kredittkort i det vi sender varene ifra oss. I praksis betyr dette at fakturaen/kredit løper fra dagen vi sender ut varene. Har du betalt med Vipps blir pengene overført med en gang. Uansett betalingsmåte har du samme rettigheter mtp returer, reklamsjoner osv.

Kortinformasjon
Når du handler hos Alexis Mote AS blir betalingen
behandlet av Quickpay, som er en sikker
elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/
Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til
kortselskapenes regelverk.

KLARNA FAKTURA OG DELBETALING - Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.

Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

 

VED UTSOLGT VARE

Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken - det er spesielt i salgsperiodene at risken for utsolgte varer oppstår. 

Dersom vi er utsolgt for én blant flere bestilte modeller, vil vi sende de resterende.  Hvis vi har andre størrelser på lager prøver vi å sende en epost for å spørre om du vil prøve den istedenfor. Om du ønsker ordren ekspedert kun hvis vi har ALLE de bestilte varene, må du spesifikt opplyse om dette i merknadsfeltet ved bestilling. Hvis det er åpenbart at du har bestilt varer som hører sammen (f.eks. dressjakke og bukser) så vil vi som regel ta kontakt for å spørre om du vil ha resterende varer eller alternativ.

 

HENTING AV PAKKE

Ved å logge deg inn på "min side" i nettbutikken kan du følge pakken i postgangen. Du får også sporing sendt på epost. Hentevarsel gis av fraktselskapene når pakken ankommer postkasse eller postkontoret. Hentemelding sendes elektronisk på sms og e-mail. Det er derfor svært viktig at korrekt informasjon er oppgitt! Har du ikke oppgitt mobilnummer gis varselet på e-post. Så lenge fraktselskapet har sendt ut varsel er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen (hvis du har oppgit feil mobilnr/epost regnes det som utsendt hvis melding er sendt til den oppgitte mobilnr/epost).

Det er svært viktig at du henter pakken på posten innen hentefristen/tar imot pakken hvis du har valgt levering på døren så du unngår uavhentetgebyr på 350,-

Det er også viktig at du oppgir rett kontaktinformasjon eller så kommer også pakke i retur til oss. Vi belaster dette med 150,-  Dette dekker ikke kostnadene men vi tar deler av kostnaden da vi ikke trur du har oppgitt feil informasjon med hensikt. 

Les mer om dette lenger ned. 

 

AVBESTILLING
Dersom du ønsker å avbestille varene så ta kontakt så fort som mulig post@alexismote.no eller ring 450 60 500 - det beste er å ringe. Vi gjør selvsagt det vi kan for å kanselere ordren og får som regel til dette helt frem til Posten henter  pakkene. Pakken kan kun anses som avbestilt ved bekreftelse fra oss via post/telefon.

 

UAVHENTEDE PAKKER / PAKKER SOM KOMMER I RETUR PGA FEIL INFORMASJON (adresse, epost, o.l.)

UAVHENTET/IKKE MOTTATT

Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell! 

Posten/PostNord setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-mail. Her får man opptil fire hentemeldinger. Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker eller pakket som ikke tas imot, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 350, for å dekke våre og fraktselskapets kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon, frakt og ekspedisjon av oss).

 

PAKKER SOM KOMMER I RETUR PGA FEIL INFORMASJON

Vi skjønner at du ikke har oppgitt feil informasjon som epost, adresse eller mobilnr med hensikt. Det er allikevel ditt ansvar at informasjonen stemmer og ikke noe vi (eller Posten) har mulighet å dobbeltsjekke. Du belastes kr 150 for pakker som kommer i retur pga feil informasjon - dette dekker kun en del av de faktiske kostnadene som påløper oss men vi tar en del av det da vi skjønner at du har oppgitt feil informasjon ved uhell.

- Sjekk address og annen informasjon nøye før du bekrefter en ordre.

- Det er også en god rutine å lese ordrebekreftelsen nøye som blir sendt til din epost.

- Hvis du ikke mottar en ordrebekreftelse så sjekk først at den ikke ligger i søppelfiltret. Hvis den ikke ligger der har du mest sannsynlig oppgitt feil epost. Ta kontakt med oss på tlf 450 60 500.   

 

NEKTET MOTTATT

Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 
1 - Uavhentet pakke betalt med Klarna/kredittkort: Vi refunder alt over 350kr Dvs det vil stå igjen 350kr totalt på din faktura/konto. Hvis fakturaen din er mindre en 350kr mottar du en separat faktura på maks 350kr 
2 - Uavhentet pakke betalt med Vipps: Vi beholder 350kr når vi refunderer kortet ditt.

I tilfeller hvor ordren er sendt i flere kolli, sender vi deg selvsagt begge uten ekstra fraktkost for deg. Dersom begge pakkene kommer uavhentet i retur vil du belastes kr. 350,- i gebyr for hver pakke. Dersom kun en av pakkene hentes ut, og den andre går i retur til oss, tilkommer det et uavhentet gebyr på kr. 350.
Inntil du har gjort opp for deg vil du ikke ha mulighet til å handle hos oss, på www.alexismote.no.  Straks gebyret er betalt inn, kan du handle på vanlig måte. Har vi uansett grunn ikke kan belaste deg for uavhentet gebyr på standard vis sender vi deg en separat faktura som du er forpliktet å betale.

Det har hendt at Posten-ansatte har gitt feilaktig beskjed om at pakker kan returneres ved å krysse av for ”nektet mottatt”, uten at man betaler returfrakt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 350.  Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

 

ANGRERETT OG RETUR

Du har 14 dagers ubetinget bytte -og returrett fra du har mottatt varene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din. Viser til Angrerettloven, kapittel 6, §21; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6

Varene må returneres ubrukt og i originalemballasjen, med vedlagt utfylt returskjema. Fest returmerkelappen (som følger med bestillingen din) på returpakken.

Vi vet hvor viktig det er for deg å få pengene tilbake raskt, så vi prioriterer ekspedering av returer. Behandlingstiden av retur er på 1-3 virkedager etter at vi har mottatt returen. Ved tilbakeførsel til kredittkort bruker kortselskapene ca. tre virkedager ekstra før pengene er på din konto. Faktura blir oppdatert med en gang. Har du betalt fakturaen blir pengene refundert av Klarna/Kredittkortutsteder. Hvis du har betalt for det du har beholdt går fakturaen deretter i 0.

Kjøp som er gjort med bank-/kredittkort refunderes til det samme kortet som ble brukt da bestillingen ble lagt. NB! Viktig at vi blir informert dersom man har byttet bank/konto i mellomtiden.

 

BYTTE

Vi "bytter" ikke varer da vi ikke har kapasitet/system til å handtere dette på en tilfredsstillende måte – da vi prøvde det ble det mange problemer for alle parter.

Hvis du vil ha en annen størrelse så bestiller du helt enkelt bare den varen du vil ha (annen farge, annen størrelse osv) på nytt og vi kan da sende den ut mye fortere. Du kan også bestille flere størrelser med en gang og returnere de du ikke vil beholde.

SPESIFIKT OM BYTE OG RETUR I SALGSPERIODER 

Vanlig 14 dagers bytte- og angrerett gjelder også under salget. Dvs. at om modellen du har kjøpt er blitt satt ned i pris så er du velkommen til å returnere den og forsøke å bestille den på nytt til salgspris, men vi refunderer ikke mellomlegg mellom ny og gammel pris uten retur. Det forutsetter også, selvsagt, at varene ikke er brukt og oppfyller betingelsene for retur. I salgsperiodene er det ”førstemann til mølla” som gjelder ved nettbestillinger. 

 

Vi tar forbehold om trykkfeil,  både når det gjelder priser og info om varene på nettsiden!

 

Vi er her for deg og ønsker å gi deg all hjelp du trenger for en vellykket handel! Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Du når oss på post@alexismote.no eller på tlf 450 60 500. Ha gjerne ordre nummeret ditt klart! 

Vi bruker informasjons kapsler for å sikre at vi gir deg den beste opplevelsen på vår hjemmeside.

Personvern
Pre-loader