Vanlige Spørsmål

Hvilke betalingsmåter godtar dere?

Kortbetaling: Du kan betale med både Visa og MasterCard. Du vil bli belastet for kjøpesummen når varen blir sendt.

Vipps: Med Vipps kan du betale med ett enkelt klikk. Alt du trenger er et mobilnummer. Du vil bli belastet for kjøpesummen med en gang.

AfterPay eller Klarna: Med AfterPay eller Klarna kan du motta varene først og betale senere, eller dele opp kjøpet i håndterbare avdrag. .

Uansett betalingsmåte har du samme rettigheter og du kan returnere så vel salgsvarer som ordinære varer.

Vi selger veldig sjeldent varer vi ikke tar i retur. Unntakene er underklær og 80% salgsvarer.

Hvor lang tid tar det før varene ankommer?

Vi har som regel alle varer vi selger på lager og pakker stort sett varene innen et par timer på ukedager.

Posten henter pakker hos oss hver ukedag mellom 12 og 13. Det betyr at hvis du bestiller før kl. 11:00 på en hverdag, vil bestillingen som regel hentes samme dag.

Hvis du bestiller over helgen eller på en helligdag, blir pakken din først hentet første virkedag.

Etter at pakken har blitt hentet tar det vanligvis mellom 1-5 dager før du har pakken hos deg eller nærmeste utleveringsted. Som regel er servicepakke en dag eller to raskere en pakke i postkassen/på døren.

Hva koster det i frakt å få varene mine levert?

Hvis du bestiller for minst 1 499 kan du nå få varene levert gratis med Pakke i Postkasse eller Pakke til Hentested.

Under 1 499 koster det 89,- og under 500 koster det 129,-

Levering på Døren koster fast 169.

Vi inkluderer alltid en returetikett men belaster 79,- for returfrakten (endret 15/2/2024) innenfor Norge.

Vi trekker derfor 79,- fra det det beløpet som blir refundert.

Returetiketten følger med i forsendelsen og kan lett festes utenpå pakken før innlevering. Dette gjør returprosessen enkel og forutsigbar for deg som kunde.

Fraktprisene har økt betydelig de siste årene, noe som har tvunget oss til å øke våre fraktpriser. Vi fortsetter imidlertid å subsidiere kostnadene – det betyr at vi betaler mer for å sende og returnere varer enn det du betaler. Vi håper at fraktprisene vil reduseres i fremtiden, og hvis de gjør det, vil vi redusere våre fraktpriser.

Vi leverer til alle adresser i Norge, unntatt Svalbard.

Hva er deres regler rundt bytte og retur?

Hvis du angrer på kjøpet ditt eller trenger en annen størrelse sender du bare varen(e) i retur og så bestiller du de størrelsene du vil ha i en ny bestilling.

Vi kan da sende ut varen med en gang og du får en ny faktura. Så fort vi har fått de varene du returner slår vi de i retur. Du betaler kun for de varene du beholder og frakt.

Hvis du er usikker på størrelser eller annet så ta gjerne kontakt med oss eller så kan du også bestille to størrelser.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du vil returnere en vare fyller du bare ut det vedlagte restursjemaet og bruker returetiketten som også følger med varene. Som regel kan du også bruke posen varene ble send i (hvis du er litt forsiktig når du pakker opp).

Lever pakken på nærmeste postkontor/post-i-butikk og be gjerne om kvittering. Vi behandler som regel returen innen 1-5 dager.

Du får en epost så fort vi har behandlet din retur.

Hvordan er størrelsene hos dere?

Størrelser varier ikke bare med målene men også etter type material, passform, tykkelse og ikke minst preferanser 🙂

Fra mange års erfaring prøver vi derfor å estimere størrelser på klærne vi selger. På de aller fleste klærne vil du kunne se noe som:

46/48 (M). Leverandøren kaller størrelsen for M og vi synes den tilsvarer 46/48. Hvis du kjenner merket fra før kan du som regel kjøpe den samme størrelsen men les gjerne informasjonen som er skrevet eller nevnt om det er en video som også beskriver passform og størrelse (noen ganger kan de være litt større/mindre en de pleier).

Uansett er du alltid velkommen til å ta kontakt med oss på telefon/epost/sms så hjelper vi deg gjerne med å ta mål eller svare på andre spørsmål 🙂 Tlf. 92 40 25 01 (hverdager 10-15) Epost. post@alexismote.no

Hva om jeg angrer meg? Ikke gå på en kostnadssmell!

Så lenge du henter/tar imot varene koster det deg ikke noe ekstra en de vanlige 79,- for retur å angre på kjøpet/returnere varer. Det er kun hvis du ikke tar imot varene eller ikke henter pakken på posten at det kan bli dyrt.

Hvis du angrer deg etter pakken er mottatt så sender du den bare i retur med vedlagte returetiketter. Du kan sende varene i retur innen 14 dager etter at du har mottatt ordren.

Hvis du angrer deg rett etter at du har bestilt så ta kontakt med oss så fort du kan så kanselerer vi ordren hvis den ikke allerede er hentet av Posten. Hvis den er hentet må du ta imot/hente pakken for å så sende den i retur med vedlagt returetikett.

Hvis pakken allerede er markert som sendt men ikke hentet av posten påløper et avbestillingsgebyr motsvarende våre kostnader til betalingsleverandøren (2-2,5%) ved å ha markert ordren som sendt, dette trekkes ifra refusjonsbeløpet.

Hvis vi får pakken i retur for at du ikke ville ta imot pakken eller valgte å ikke hente pakken på posten blir du fakturert 300,-

I praksis trekker vi da ifra 300,- fra det vi refunder/oppdaterer fakturaen med (På Klarna lar vi det stå igjen 300,- pluss frakt på fakturaen som må betales. På Vipps refunderer vi da alt over 300,- pluss frakt.

Hjelp, jeg har valgt feil utleveringssted eller oppgit feil addresse, epost eller annen informasjon – hva gjør jeg nå?

Det er ditt ansvar at adresse, mobil og epost stemmer. Vi har ikke mulighet å dobbelsjekke om adressen, valgt utleveringsted osv er det du faktisk vil ha – vi må anta at du har lest gjennom detaljene før du har bekreftet bestillingen.

Men noen ganger blir det feil allikevel. Hvis du oppdager at noe har blitt feil tar du kontakt med oss så fort du kan. Vi pakker og sender som regel ut varer veldig fort. Ring på 92 40 25 01 eller send en melding på facebook/messenger hvis du oppdager at du har gjort en feil så gjør vi det vi kan for å rette opp i det 🙂 Vi garanterer ikke at vi rekker å endre på noe så med mindre du har fått det bekreftet av oss kan du forvente at det ikke er forandret.

Det er til slutt ditt ansvar at informasjonen vi har fått er korrekt. Hvis pakken allerede er hentet går det ofte å endre f.eks. utleveringsted ved å kontakte Posten og oppgi sporingsnummer. Vi kan også hjelpe deg med dette men vær da klar over at det som oftest vil medføre et gebyr (fra Posten som betales til dem).

At du har valgt feil utleveringsted, oppgitt feil adresse eller annen informasjon er ikke gyldig grunn til å ikke hente ut pakken eller ordne så at du får pakken levert til deg med de kostnadene dette måtte medføre. Hvis en pakke kommer i retur som uavhentet/ikke mottatt medfører dette et gebyr på 350,-

Hvis det er feil adresse og pakken er sendt kan vi/du ta kontakt med posten. Er det servicepakke vil det mest sannsynlig ikke ha noe å si så lenge postnummer. Vi har sporingsnummer og da er det bare å følge med och se når pakken er framme på utleveringstedet. Har du valgt På døren eller Pakke i Postkassen må det tas kontakt med Posten da de er avhengig av rett adresse (inkl husnummer) for å kunne leverere. Vi hjelper deg gjerne med dette men hvis det tilkommer noen gebyrer fra Posten er dette noe du selv må dekke.

Hvis vi har gjort en feil tar vi ansvar og ordner/forandrer vi detaljene/utleveringsted osv uten at dette koster deg noe. Du er allikevel ansvarlig for å hente ut/ta imot pakken når den kommer med mindre dette kan anses som urimelig (for eksempel om det tar 2 måneder)